Renault, yılın ilk yarısında yüzde 2,7 küresel büyüme elde etti

“`html

Renault Group 2025’in İlk Yarısındaki Performansını Açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında stratejisini hacimden çok değer odaklı bir şekilde devam ettirdiğini duyurdu. Şirket, en kazançlı satış kanalı olan perakende satışlara öncelik vererek, bu alandaki pazar payını %56’nın üzerine çıkararak önemli bir başarı elde etti.

Pazarın zorlu koşullarına rağmen, Renault Group’un satış yapısı sektör ortalamasıyla karşılaştırıldığında 15 puan daha yüksek bir performans sergiledi. Ayrıca, Avrupa’daki perakende satış alanında en çok satan 10 modelden dördü Renault Group’a ait araçlar oldu.

İkinci el araç değerini koruma amacıyla özenli bir strateji izleyen grup, bu yaklaşımıyla Avrupa’daki rakiplerine kıyasla 4 ila 13 puan arasında avantaj sağladı. Haziran itibariyle, Avrupa’da güçlü bir sipariş portföyü oluşturularak, iki aylık tahmini satış rakamlarına denk gelen bir başarı elde edildi.

Renault Group, enerji dönüşümünü desteklemek için geniş ve çeşitli bir ürün yelpazesine güveniyor. 2025’in ilk yarısında elektrikli araçların toplam satışlardaki payı, %15’ten fazla artışla yaklaşık %44 seviyesine ulaştı. Bu oranın %12,3’ü tamamen elektrikli araçlar (BEV) tarafından oluşturulmuş durumda.

Renault markası, elektrifikasyon oranını %59’a yükselterek dikkat çekti. Marka, satılan her iki araçtan birinin hibrit (HEV) olmasıyla beraber, bu segmentte %36,2’lik bir büyüme kaydetti.

Şirket, hibrit pazarı açısından Avrupa’nın ikinci en büyük markası konumuna ulaştı. %100 elektrikli araçlar da Renault satışlarının %16’sını oluşturuyor (+%57, 2024 yılının ilk yarısına göre). Bu büyümede, Avrupa’da B segmenti elektrikli araç kategorisinde liderliğini sürdüren Renault 5 E-Tech’in önemi büyük.

2025’İn İlk Yarısında Globalde 808 Bin 413 Araç Satışı

Renault markası, 2025 yılının ilk çeyreğinde dünya genelinde 808 bin 413 araç satarak, 2024 yılına göre %2,7 oranında bir büyüme kaydetti.

Avrupa dışındaki pazarlarda yakaladığı %16,3’lük büyüme ile marka, pazarın üç katı hızında ilerlemeyi başardı. Bu başarıda, “Renault International Game Plan 2027” çerçevesinde geliştirilen yeni model hamlelerinin etkisi büyük rol oynadı. Renault şu anda satışlarının %36’sını Avrupa dışındaki pazarlardan elde eden en büyük Fransız otomobil markası konumunda bulunuyor.

Avrupa’da PC+LCV pazarında %2,6’lık bir daralma yaşanırken, Renault %3,7 düşüş gösterdi. Ancak bu olumsuz duruma rağmen, marka pazar payını artırarak %6,7 ile Avrupa’nın en çok satan ikinci markası olmayı başardı.

Clio, Avrupa’da tüm satış kanalları göz önüne alındığında en çok satan model unvanını elde etti. Sadece binek otomobil pazarında %1’lik bir daralmaya karşın, Renault %8,4 büyüme kaydederek en güçlü satış artışını sağladı. Ancak hafif ticari araç satışlarında %29’luk bir düşüş yaşandı.

Renault, hem tamamen elektrikli hem de hibrit motor seçenekleriyle genişleyen elektrifikasyon stratejisini sürdürüyor. Avrupa’da %23 büyüyen elektrikli araç pazarında marka satışlarını %57 artırmayı başardı. Hibrit segmentte de kendine sağlam bir yer edinen Renault, Avrupa hibrit araç pazarında ikinci sıradaki konumunu koruyarak, yılın ilk yarısında hibrit satışlarını %36’nın üzerinde artırdı. E-Tech tam hibrit teknolojisi ile binek araç satışlarının %41’inden fazlasını oluşturuyor. Toplamda 1 milyon adet E-Tech hibrit satış hedefine yaklaşan marka, C ve üst segmentlerdeki satış karma oranını %40,1’e çıkarmayı başardı.

2025 yılının ikinci yarısında Renault, güçlü ürün temelleriyle yeni lansmanlar yaparak büyümeye devam edecek. Avrupa’da, Renault 5 E-Tech’in 25 bin avro fiyatlı versiyonuyla Renault 4 E-Tech’in tanıtımı gerçekleştirilecek. Hibrit segmentte ise yaz aylarında tanıtılan yeni nesil 160 beygirlik E-Tech motoru, Yeni Captur ve Yeni Symbioz modellerinde kullanılacak.

Uluslararası pazarlarda tanıtılan Renault Boreal, 2025 yılının sonuna kadar 70’ten fazla ülkede satışa sunulacak ve ilk olarak Brezilya pazarında yer alacak.

Dacia Binek Otomobil Pazarında %4,5 Kar Elde Etti

Dacia markası, 2025’in ilk yarısında dünya genelinde 356 bin 84 adet araç satışı gerçekleştirerek, geçen yılın aynı dönemine göre %0,7’lik bir düşüş yaşadı. Bu azalma, Duster modelinin Türkiye’de artık Renault markası altında satılmasından kaynaklandı. Yine de Dacia, PC+LCV segmentinde %4,1’lik pazar payını korudu. Avrupa binek otomobil pazarında ise satışlar %1,1 artarak 308 bin 957 adede ulaştı ve bu süreçte %4,5 pazar payı elde etti. Dacia, PC pazarında 9. ve PC+LCV pazarında 10. sırada yer aldı.

Dacia Sandero, pazar gerilemesine rağmen 2017’den bu yana Avrupa’daki perakende müşterilere en çok satan araç olma unvanını koruyor. Sandero, 2025’in ilk yarısında dünya genelinde 151 bin 948 adet satılarak, Avrupa’nın en çok satan binek aracı oldu. Bu başarı, tüm satış kanallarında elde edildi.

Sandero, 2017’den beri Avrupa’daki perakende satışlarda en çok satan model olmaya devam ediyor. Dacia Duster da, 108 bin 510 adetlikle Avrupa perakende pazarında önemli bir satış gerçekleştirmiştir. 3. nesil Duster, 200 bine yakın siparişiyle markanın hibrit satış başarısına katkıda bulundu.

Dacia’nın tamamen elektrikli modeli Spring, 2025’in ilk yarısında 19 bin 452 adetlikle geçen yılın aynı dönemine göre %62,5 artış gösterdi. Bugüne kadar toplamda 180 binden fazla kullanıcı Spring modeline ilgi gösterdi. Jogger modeli ise 42 bin 381 adetlik satışıyla küresel ölçekte düşüş yaşadı.

Dacia’nın Toplam Satışları İçindeki Payı %6,2’ye Çıktı

Dacia’nın 2023 yılı itibarıyla pazara sunduğu yeni modeller arasında yer alan Dacia Bigster, ocak ayından itibaren 17 bin 329 adet tescil gerçekleştirdi. Satışların %69’u hibrit versiyonlardan, %88’i ise en yüksek donanım seçeneklerinden oluştu. Özellikle Fransa’da dikkat çeken Bigster, kullanıcılarının %80’ini rakip markalardan kazanarak dikkat çekti.

Dacia, kararlılıkla elektrifikasyon stratejisini devam ettiriyor. Yılın ilk yarısında markanın toplam tescillerinin %23,5’i elektrikli araçlardan oluştu; bu oran, geçen yılın aynı dönemine göre 14,4 puanlık bir artışa işaret ediyor. Satışların %17,2’sini hibrit modeller oluştururken, bu alanda %11,8’lik bir büyüme sağladı. Bu artışta en büyük katkıyı Duster hibrit modelinin sağladığı görülüyor. 2025’in ilk yarısında elektrikli araçların Dacia’nın toplam satışları içerisindeki payı %6,2’ye ulaşırken, bu oran 2024 yılının ilk yarısına göre 2,6 puanlık bir artış göstermiştir.

Alpine markası da, 2025’in ilk yarısında 5 bin 015 adet tescil ile %85 oranında bir büyüme kaydetti. Bu büyümenin en büyük katkısı, A290 modelinin 3 bin 699 adede ulaşan satışları oldu.

Markanın ilk şehir otomobili olarak öne çıkan A290, “2025 Yılının Otomobili” unvanını kazanarak başarısını pekiştirdi ve sadece Fransa’da 2 bin 327 tescil verdi. İki koltuklu spor coupe segmentinde ise Alpine A110, 1,181 adet satışla Avrupa pazarındaki liderliğini %46’lık payla sürdürdü. Bu yıl içerisinde Alpine Store sayısının 200’e ulaşması planlanırken, yaz aylarında İrlanda’da yeni bir mağaza açılması hedefleniyor.

“`

Related Posts

Yerli ve milli sosyal medya platformu ‘Biz Yaptık’ mottosuyla yayında: Buluşma yerimiz NEXT TEKNOFEST

T3 Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Bayraktar, yerli ve milli imkanlarla, TEKNOFEST girişimcisi gençler tarafından geliştirilen sosyal medya platformu NEXT TEKNOFEST SOSYAL’in genel kullanıma açıldığını duyurdu. ‘Sosyal Medyadaki Buluşma Yerimiz’ ve ‘Biz Yaptık’ mottosuyla duyurulan uygulamaya profil oluşturabilirsiniz.

Kameralara yakalanan CEO skandalı: İkinci kadın kim?

Kullanıcılar Coldplay konserinde yaşanan ilişki skandalı sırasında kameralara yansıyan ikinci kadının peşinde.

ALS hastalarına müjde: İnsan dokusu gibi nefes alan yeni bir model geliştirildi

Amyotrofik lateral skleroz (ALS), istemli kas hareketlerini kontrol eden sinir hücrelerinin yavaş yavaş işlevini yitirmesiyle ortaya çıkan ilerleyici ve ölümcül bir hastalıktır. Beyin ile kaslar arasındaki iletişimin kopması, kaslarda güçsüzlük, felç …

Dünya devi, yapay zeka şirketini 3,3 milyar dolara satın alıyor

Fransa merkezli bilişim teknolojileri hizmeti ve danışmanlık şirketi Capgemini, yapay zeka alanında faaliyetlerini genişletmek için, Hint şirketi WNS’yi 3,3 milyar dolara satın almak için anlaştı.

Spotify’daki gizemli grup yapay zekâ mı?

The Velvet Sundown adlı bir müzik grubu, sadece birkaç haftada Spotify’da yüz binlerce kez dinlenerek 850 binin üzerinde aylık dinleyiciye ulaştı. Ancak grup hakkında neredeyse hiçbir bilgi yok. Üyeleri bilinmiyor, canlı performansları yok ve sosyal medya hesapları da bulunmuyor. Bu durum, grubun ve müziğinin yapay zekâ (YZ) tarafından üretilmiş olabileceği yönündeki tartışmaları alevlendirdi.

Google’dan Türkiye’deki kullanıcılarına yüzde 300 zam!

Teknoloji devi Google, Türkiye’deki kullanıcılarını yakından ilgilendiren önemli bir fiyat değişikliğine gitti. Şirket, popüler bulut depolama servisi Google One için yüzde 300’e varan oranlarda zam yapıldığını duyurdu. Yeni tarifeler, 3 Eylül 2025 …